בואו לחוות חווית הצלחה 
בקבוצה סגורה עם רפיק בפרדס חנה. 
כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן

אנה סנפירו
הפסיקה עישון טבק
בשיטת קשת האש

״בזכות שיטת קשת האש גיליתי מדוע אני מעשנת *באמת*.

כמה שקט פנימי השתרר אז! הפסקתי עם השנאה העצמית, אני מחוברת יותר לרגשות שלי, שמחה וקלילה! והצורך לעשן? כמעט ולא מופיע עכשיו שאני יודעת מה עושה לי טוב בחיים.״ 

 רפי שטיינמץ
הפסיק כסיסת ציפורניים
בשיטת קשת האש

״מאז שאני זוכר את עצמי (58 שנים), כססתי ציפורניים. ניסיתי  להפסיק בשיטות שונות ללא הצלחה. בזכות רפיק, ושיטת "קשת האש" הכרזתי בפני כולם על הכוונה שלי והיום, אחרי 4 חודשים את התוצאות רואים בשטח, ולא רק אני.״

שירלי מישורי
הורידה סוכר
בשיטת קשת האש

״...הפתעתי את עצמי! 

נכון היו רגעים בהם ממש הרגשתי ש"בא לי" אבל הם היו מעטים וחלפו די מהר.
ממש הקפדתי כל דבר שקניתי וידאתי שאין בו סוכר.
הידעתם שכמעט לכל דבר מוסיפים סוכר?״

כמה פעמים חשבת לשנות הרגל מזיק שנתקעת איתו אבל לא הצלחת לגייס כוח לגמילה? 

כמה פעמים חשבת להוסיף הרגל מיטיב להוסיף לחיים אבל לא הצלחת לגייס כוח להתחלה? 

ניקוי אביב, אתגר של 49 יום בשיטת קשת האש, יעיל לכל אחד מהתחומים האלה:
 

  • להימנע מהרגל מזיק (סיגריות, סמים, פייסבוק, פורטנייט, סוכר, הימורים, פורנו, בגידות... )
     

  • להתמודד עם הרגל נפשי ​(וורקוהולית, ריצוי יתר, דחיינות, כעסנות, קרבנות, ויתור על עצמי, חשש מלנקוט פעולה, יאוש)
     

  • להתחבר לגוף (יוגה, פילאטיס, הליכה, קבוצת ריצה או שחיה, חדר כושר)
     

  • לבחור בשינוי תזונתי (להתחיל דיאטה מסויימת, להוריד גלוטן, סוכר, בשר, חלב, לעבור לצמחונות או טבעונות)
     

  • להתחייב למשפחה (להקדיש יותר זמן לילדים, ליסד דייט שבועי עם האישה או הגבר, לטפל בגינה, להיות יותר בקשר עם הורים או האחים)
     

  • להתגייס למען עצמי (להתחיל ללמוד, להתחיל שינוי תעסוקתי, להתפטר, להתגייס לשיווק העסק, לפנות זמן לתחביבים, להתחיל לכתוב)

בזכות האתגר של רפיק זכיתי בשבועות הראשונים בחיי הבוגרים ללא פורנו. זה לא היה קל ועם זאת בהחלט הרגשתי שיש לי תמיכה ומסלול ברור בדרך להצלחה. תודה רבה!״

קבלו השראה

ממשתתפי האתגר הקודם 

מהי תכנית קשת האש?
 

זוהי שיטה ייחודית וחדשנית בשנים האחרונות, העוסקת בשינוי דפוסים מקובעים, אימוץ הרגלים מיטיבים ושחרור מהרגלים מזיקים.

התכנית אינה שיטת גמילה ואינה מיועדת למכורים לאלכוהול או לסמים קשים אלא רק לבעלי התמכרויות רכות

מהן התמכרויות רכות?

התמכרויות רכות הן שימוש בחומרים שנחשבים לגיטימים חברתית כמו קפה, קנאביס, פורנו, רשתות חברתיות, סוכר, ניקוטין, גלוטן, משככי כאבים.

 

אלה הרגלים הנתמכים בפרסומות שמשווקת אותם כלייף סטייל נחשק, רוב האנשים שצורכים אותם אינם רואים עצמם כמכורים, אבל שימוש חוזר בהם מעיד על חוסר שליטה, ברבות הימים הם יכולים לגרום למחלות ועיקר נזקם בהווה הוא בכך שהם מבזבזים אנרגיה נפשית רבה.

מפתח השיטה
 

רפיק ידידיה בן 52
מורה למדיטציה, מוסמך בשיטת 12 הצעדים
גמול מאלכוהול, ניקוטין, קנאביס, גלוטן, פורנו.

 

 

במשך שנים החשקים שלי ניהלו אותי. הבעיה העיקרית היו הסיגריות (2 קופסאות ביום). ואז שמעתי רעיון רוחני שאם אצליח לאהוב את "המעשן", הוא יסכים ללכת.
ניסיתי לעשות איתו הסכם, קצר מועד, והצליח לי. וכך עשיתי עם הרבה חלקי נפש מזיקים שפעלו מתוכי.
את השיטה הזו הבאתי גם להרגלים מיטיבים. מתוך דיאלוג עם האני הדחיין או העצלן, הצלחתי להביא את עצמי לאמץ תרגול בוקר יומי, ללמוד שחיה, להתמיד באימונים, לאכול בריא ."

המסלולים שלנו

מסלול ליווי אישי

1200

קבוצה של 3 חודשים בליווי אישי עם רפיק

מוגבל ל-12 משתתפים

 תהליך של 3 חודשים - 6 פגישות קבוצה בפרדס חנה בימי שלישי - ליווי אישי של רפיק
ספר הקורס: בתחילת התהליך מקבלים כל המשתתפים עותק אישי של הספר "המינימום האפקטיבי"

קובץ קול של מדיטציה מודרכת: לחיזוק כוח הכוונה ותודעת ה"מאסטר"

 קבוצת פייסבוק סגורה לשיתופים ואתגרים

מסלול חינמי

0

קבוצת פייסבוק פתוחה

להרהורים, השראה ושיתופים

לקרוא פוסטים ולקבל השראה מאנשים שסיימו אתגרים קודמים.

להיות השראה ולתת תמיכה לנגמלים כמוכם.

קריאת הפוסטים של החברים עוזרת לדייק את המחוייבות האישית והנראות הציבורית של ההצהרה עוזרת לממש אותה!

קבלו קובץ קול עם מדיטציה מודרכת לחיזוק כוח הכוונה ותודעת ב"מאסטר"

שאלות שנשאלות הרבה - לחצו להרחבה

איך אדע אם השיטה שלך טובה לי?


האמת שלא יודעים. אבל מנסים.
האדם צריך להיות מוכן להפתיע את עצמו. הוא מתחיל את הדרך, מקבל את הוידאו היומי, מקבל תרגילי כתיבה, ומרגיש - עובד לי / לא עובד לי.
אם אחרי שבוע עולה תחושה שזה לא זה, הכסף יוחזר בחזרה.




האם זה מיועד להפסיק רק חומרים, או שזה עוזר גם להתנהגויות (למשל התמכרות לאנשים, או וורקוהוליזם)?


כן, אבל לא בהתחלה.
הרגלים יכולים להיות 1- שימוש בחומר 2- התנהגויות כפייתיות 3- מחשבות ורגשות רעילים
תכנית קשת האש היא תכנית תהליכית. אנחנו מתחילים עם המנעות מחומרים (1) כדי ללמוד את עקרונות הדרך. ואז משתמשים במה שלמדנו כדי לעבור להתמכרויות יותר מופשטות כמו התנהגויות כפייתיות (ריצוי, שיפוט, כעסנות, ביטול עצמי, דחיינות) או התמכרות לרגשות רעילים ולמחשבות מטרידות (דאגנות, קנאה, שיפוטיות) וכו'.
אבל ההמלצה היא להתחיל ממשהו פיזי.




למה אתה אומר שזה קל כאשר הניסיון שלי עם שינוי הרגלים הוא שזה קשה?


1 - היה קשה כי לא הגבלת את השינוי בזמן.
(אנשים חושבים על 'להיפטר מההרגל לעולמים' במקום לשחרר אותו לתקופה)
2- היה קשה כי עבדת עם כוח הרצון ולא עם כוח הכוונה.
(אנשים פועלים ממקום מוחזק, מכווץ, מאומץ ולא ממקום של הבנה)
3- היה קשה כי ניסית להפסיק לבד. (אנשים לא יודעים לבקש עזרה ולהצהיר על חוסר האונים שלהם) 4- היה קשה כי לא הצהרת הצהרה מחייבת מול הזולת.
(אנשים מחליטים על שינוי בשושו ולא מקבלים חזיוק סביבתי)
4- היה קשה כי לא חתמת על הסכם
(אנשים מפחדים להתחייב)




איך מפסיקים הרגל שלא ניתן לזרוק (כמו אוכל או סמארטפון)?


יותר קל לזרוק משהו מדיד. כן סיגריות - לא סיגריות. כן פורנו - לא פורנו.
הרבה יותר קשה להפחית סוכר (כי הוא נמצא בכל דבר) או סמארטפון (כי זה כלי עבודה) או וורקוהולויות (כי חייבים לעבוד)
צמצום הרגל דורש הרבה יותר מודעות ומוחזקות.
שיטת העבודה במקרים כאלה היא להחליט שרירותית מתי כן מאפשרים סוכר (או סמארטפון) ולייצר מנגנון שמקפיד על כך.




אם חווים נפילה, איך ממשיכים?


מכיוון שתמיד יכול לקרות שלא נצליח לקיים את ההרגל המיטיב (בגלל מזג האויר או מחלה או בלת"מ חיצוני) אנחנו מכניסים להסכם סעיף שמוודא שבמקרה מעידה, נשוב אל התהליך ולא נשמוט אותו לגמרי.




מה קורה אחרי שנגמרים ה 20 יום (30 במסלולים האישים), איך ממשיכים?


חלק מהמשתתפים חותמים עם עצמם הסכם חדש, פשוט מאריכים את תוקף ההסכם הקודם
וחלק מהאנשים שומטים את הגמילה וחוזרים להרגל הישן.
לפי שיטת קשת האש ברגע שהשלמת תהליך והבנת אותו, תוכל לחזור עליו בכל זמן שתרצה. לכן איננו מפחדים לחזור להרגל.





 

לא התחברת לא שילמת!

ביטול השתתפות והחזר מלא

עד שבוע אחרי תחילת האתגר

 מתנה
בקבוצה הסגורה

הספר המינימום האפקטיבי - מאת רפיק
אז איך מבטלים הרגל שתקוע וכבר לא משרת אותנו?

ואיך מכניסים הרגל חדש בריא?

על כך בספר "המינימום האפקטיבי" - תכנית קשת האש לשינוי הרגלים שמקבלים משתתפי האתגר במסלול הקבוצה הסגורה.

קטע מהפרק הראשון:

כשאני פותח את העיניים שלי דבר ראשון בבוקר, אני לא מבזבז זמן רב בהחלטה אם לקפוץ למקלחת או לבדוק את הטלפון. כל מה שאני רגיל לעשות, זה מה שאני עושה. במובנים רבים אני פועל על טייס אוטומטי.


כשאני נכנס למכונית אני פותח את הדלת, מתיישב בכיסא, מושך חגורה, מכניס את המפתח, מקיש את הקוד, לוחץ על הברקס, מסובב את המפתח, מדליק את הרדיו, מכניס לרוורס, מביט במראה, מאותת, ומשחרר את הברקס. תוך 5 שניות ביצעתי 10 פעולות בזמן שמוחי היה טרוד במשחקי הכדורסל של הערב הקודם.


היה זמן כלשהו בעבר בו פעולות אלה לא היו מקובעות; הייתי צריך לחשוב עליהן אחת אחת ולהחליט לבצע אותן. אבל עכשיו הן קורות מעצמן. כמו אינספור התנהגויות אוטומטיות או חצי אוטומטיות שהפכו להרגלים שלי. הם מקיפים את הכל: מהדרך בה אני מתרחץ, מצחצח שיניים, אוכל, בוחר מצרכים בסופרמרקט. והאמת, אני צריך להיות אסיר תודה להם. בלעדיהם המוח שלי יכרע תחת נטל של אינספור ההחלטות הקטנות שהחיים זורקים עלי.


'אם כולנו היינו צריכים להתלבט לגבי כל דבר קטן שאנחנו עושים בכל רגע, לא היינו מסוגלים לתפקד', אומרת פיליפה ללי, פסיכולוגית ובעלת מחקר בכירה באוניברסיטת קולג 'בלונדון. 'הרגלים משחררים את מוחנו לחשוב או להתרכז בדברים חשובים יותר.' היא אומרת. הרגלים, במילים אחרות, הם תיכנותים יעילים מבחינה אבולוציונית.
 

ומבחינת המערכת הכוללת שהיא ה'אני' - הרגלים הם דבר טוב גם כשהם דבר רע.
 

 שאלות נוספות? אל תהססו ליצור קשר

 

your

brand